اموزش تعویض لاستیک خودرو
مقاله آموزشی

آموزش تعویض لاستیک خودرو

تعویض لاستیک خودرو یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که هر راننده باید آن را بلد باشد. تعویض لاستیک به درستی نه تنها امنیت و راحتی شما را در جاده تضمین می‌کند، بلکه می‌تواند هزینه‌های تعمیرات ناشی از لغزش و خرابی لاستیک را کاهش دهد. در این آموزش، به شما نشان خواهیم داد چگونه به صورت صحیح و ایمن لاستیک خودرو را تعویض کنید. در ادامه به آموزش تعویض لاستیک خودرو می‌پردازیم.

آموزش تعویض لاستیک خودرو

بطور معمول هر راننده ای باید یاد بگیرد که چطور لاستیک پنچر شده ماشین را تعویض نماید، زیرا به احتمال زیاد هر شخصی یک بار در زندگی خود درگیر پنچری لاستیک و ماندن در جاده خواهد شد. قبل از یادگیری مراحل تعویض لاستیک پنچر به ابزارهایی نیاز خواهید داشت، که شامل موارد زیر هستند:

  1. جک
  2. آچار
  3. لاستیک زاپاس
  4. یک جفت دستکش
  5. چراغ قوه در صورت تاریکی هوا

اگر همیشه یک لاستیک در صندوق عقب ماشین نگه می‌دارید، کار مفیدی انجام می‌دهید. زیرا پنچر شدن لاستیک ها معمولا غیر قابل پیش بینی هستند. حالا به مراحل انجام کار تعویض لاستیک خودرو می پردازیم.

آموزش تعویض لاستیک خودرو

مرحله اول: پیچ های چرخ را باز کنید

با استفاده از آچار پیچ را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. توجه داشته باشید که پیچ ها را بطور کامل جدا نکنید.

مرحله دوم:  ماشین را بالا ببرید

نقطه اتصال جک با خودروی خود را پیدا کنید. جک را در محل مناسب خود قرار داده و اهرم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا ماشین به وسیله جک به سمت بالا برود. باید حداقل 15 سانتی متر از زمین باید فاصله داشته باشد.

مرحله سوم: لاستیک را بردارید و با زاپاس جایگزین کنید

پس از بلند شدن ماشین، پیچ‌ها را تا انتها باز کنید. لاستیک را با کشیدن آن به سمت بدن خود خارج کنید. تایر زاپاس را در محل لاستیک، جایگزین نمایید. پیچ‌ها را روی لاستیک زاپاس بچسبانید ولی آنها را تا انتها سفت نکنید.

مرحله چهارم: ماشین را پایین بیاورید

اهرم جک را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا خودرو به روی زمین بازگردد.

مرحله پنجم: پیچ های چرخ را محکم کنید

بعد از بازگشت خودرو به روی زمین، پیچ های نیمه بسته را کاملا محکم کنید. شما اکنون لاستیک خود را به موفقیت جایگزین کرده‌اید ولی جلوگیری از بروز اتفاقات دیگر و ایمنی بیشتر ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به یک تعمیرگاه ماشین نیز بروید و خودروی خود را به یک متخصص نشان دهید.

خرید لوازم یدکی خودرو

در این مقاله به تعویض لاستیک خودرو پرداختیم. برای خرید لوازم یدکی،فروشگاه لوازم یدکی وندایدک ارائه دهنده انواع برند لوازم یدکی یک خرید مطمئن و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. کافیست قبل از خرید با کارشناسان فروش ما به شماره 02133909235 و 09124176365 تماس حاصل فرمایید تا با اطمینان لوازم یدکی مطابق با خودروی خود را خریداری کنید. در صورت نبود قطعه مورد نظر در سایت، از طریق فرم درخواست قطعه یا تماس با کارشناسان فروش سفارش خود را ثبت نمایید تا در صورت موجودی انبار، محصول برای شما ارسال گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو