کاهش قیمت خودرو
اخبار بروز

کاهش تدریجی قیمت خودرو در بازار

در بازار خودروی کنونی که با رکود مواجه شده است، کاهش قیمت خودروها می‌تواند تغییرات مهمی را در این صنعت ایجاد کند. این کاهش قیمت می‌تواند نتیجه تغییرات در عرضه و تقاضا، سیاست‌های دولتی، تحولات اقتصادی یا فناوری‌های جدید باشد. همچنین رییس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران اخیرا از کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد.

کاهش تدریجی قیمت خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران اظهار کرد: از ابتدای هفته به خصوص در خودروهای مونتاژی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت مشاهده شده است. همچنین در خودروهای داخلی‌ مانند دنا حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: علت جا نرفتن دنده خودرو

موتمنی بیان کرد کاهش وجود دارد اما از روند کندی برخوردار است. همچنین افزود: وقتی اعلام شد که ۱۲۰ هزار خودرو با کمتر از ۵ درصد قیمت حاشیه بازار فروخته شود، بازار بهم ریخت. به گونه‌ای که طی یک ماه اخیر افزایش قیمت شدیدی را شاهد بودیم. اگر خودروسازان این حجم خودروی مازاد دارند چرا به تعهداتشان عمل نمی‌کنند؟

افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

وی ادامه گفت: در خودروهای مونتاژی مانند لاماری و هایما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم. در داخلی‌ها هم افزایش قیمت به صورت تدریجی بود. این افزایش از شهریور ماه شروع شد و اوج آن در آذر و دی ماه بوده است. بصورتی که خودروی اقتصادی کوییک از ۳۴۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسید. همچنین در ادامه افزودن بازار نیازی دارد اگر این نیاز تأمین شود، شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود. اما وقتی عرضه‌ها کم باشد اثر خود را در افزایش قیمت نشان می‌دهد. عرضه فعلی جوابگوی نیاز بازار نیست. از سویی دیگر در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل می‌باشد. اگر عرضه زیاد بود قطعاً قیمت‌ها کاهش قابل توجهی می‌یافت.

راه حل کاهش قیمت خودرو

با توجه به قوانین بازار، افزایش عرضه یک کالا می‌تواند منجر به کاهش قیمت آن شود. در مورد خودرو، اگر تعداد خودروهای موجود در بازار افزایش یابد (یعنی عرضه افزایش پیدا کند)، این امر می‌تواند منجر به کاهش قیمت خودرو شود. البته، این فرض بر اساس این است که تقاضا ثابت باقی می‌ماند. اگر تقاضا نیز همزمان با عرضه افزایش یابد، تاثیر کاهش قیمت را تعدیل می‌کند. در نهایت، تعادل قیمت در بازار توسط تعامل بین عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

خرید لوازم یدکی

فروشگاه لوازم یدکی وندایدک ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودرو یک خرید مطمئن و باکیفیت را برای شما تضمین می‌کند. کافیست قبل از خرید با کارشناسان فروش ما به شماره 02133909235 و 09124176365 تماس حاصل فرمایید تا با اطمینان لوازم یدکی با خودروی خود را خریداری کنید. در صورت نبود قطعه مورد نظر در سایت، از طریق فرم درخواست قطعه یا تماس با کارشناسان فروش سفارش خود را ثبت نمایید تا در صورت موجودی انبار، محصول برای شما ارسال گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو