آموزش جا زدن رینگ پیستون
مقاله آموزشی

آموزش جا زدن رینگ پیستون + نکات

رینگ پیستون وظیفه جلوگیری از نفوذ سوخت و هوا به داخل سیلندر و خروج گازهای احتراق شده به بیرون را دارد. همچنین، رینگ پیستون به عنوان یک قطعه مهم در سیستم موتور خودرو، باید با پیستون و سیلندر سازگار باشد تا عملکرد صحیح موتور را تضمین کند. در نتیجه رسیدگی و تعویض به موقعه این قطعه بسیار مهم است. در ادامه به آموزش جا زدن رینگ پیستون می‌پردازیم.

آموزش جا زدن رینگ پیستون

ابتدا باید رینگ‌های جدید را تهیه کنید. مطمئن شوید که رینگ‌های جدید با رینگ‌های قبلی سایز یکسانی داشته و با پیستون و سیلندر سازگار هستند.

مرحله اول:

از پایین پیستون و سومین شیار برای جا زدن رینگ اقدام کنید. رینگ روغن به همراه فنری که دارد در پایین ترین شیار پیستون قرار می‌گیرد. برای جا زدن این رینگ ابتدا فنر را از دهانه باز کرده و به داخل شیار چفت می‌کنید. سپس رینگ روغن از جنس کرومی را بر روی این فنر قرار می‌دهید. همچنین تفاوتی در دو سطح رینگ روغن وجود ندارد و برای جا زدن آن از سر سطحی استفاده کنید، درست است. برای جا زدن رینگ ابتدا یکی از دهانه‌ها را در شیار قرار داده. سپس از بالا پیستون بدنه رینگ را می‌چرخانید و در انتها لبه دوم را در شیار جا می‌دهید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکلات رینگ پیستون

جا زدن رینگ پیستون

مرحله دوم:

دومین رینگ از جنس چدنی است که در شیار دوم قرار می‌گیرد. وظیفه این رینگ جمع کردن روغن در زمان احتراق بر روی دیواره سیلندر می‌باشد. توجه کنید این رینگ بر روی یک طرف از سطح خود دارای شیاری است که باید در زمان جا زدن، به سمت پایین قرار گیرد. پس از چک کردن بدنه رینگ، همانند رینگ اول این قطعه را در شیار پیستون جا بزنید.

بیشتر بخوانید: علت برنگشتن پیستون ترمز چیست؟

مرحله سوم:

حالا به سراغ رینگ اخر می‌رویم. بطور معمول رینگ اول از جنس کروم است و اصلی ترین رینگ برای انتقال ضربه احتراق به بدنه پیستون‌، می‌باشد. این رینگ دارای شیاری در لبه‌های خود است که در سمت پایین قرار می‌گیرد. در بالاترین شیار پیستون این رینگ را قرار و جا می‌زنید. بعد از جا زدن پیستون، باید مطمئن شوید که همه قطعات به درستی جای خود را گرفته‌اند و هیچ قطعه‌ای جا نمانده است. در نهایت باید موتور را را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

جا زدن رینگ موتور

علائم خرابی رینگ پیستون

  • کاهش قدرت موتور و کاهش عملکرد خودرو
  • افزایش مصرف سوخت و روغن
  • بوی سوخت در دوده خروجی
  • افزایش آلاینده های خروجی
  • زرد شدن روغن موتور
  • نشت روغن از موتور
  • صدای بلند و غیرعادی در حین حرکت خودرو
  • افزایش دود خروجی
  • افزایش دمای موتور
  • کاهش فشار روغن در موتور
مشاهده قیمت رینگ موتور

در صورت مشاهده هر گونه علائم خرابی رینگ پیستون بهتر است برای تعویض رینگ اقدام نمایید. همچنین شما میتوانید جهت خرید رینگ با کیفیت و اصلی به فروشگاه وندایدک مراجعه نمایید. وندایدک ارائه دهنده انواع رینگ پیستون خودرو، به قیمت بازار و ارسال فوری آماده ثبت سفارش شما می‌باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو