سامانه یکپارچه فروش خودرو
اخبار بروز

سامانه یکپارچه ترخیص خودرو شهریور باز خواهد شد

سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه ترخیص خودرو که منظور عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی مبنی بر سیستم نوبت دهی برقرار شده است. در شهریور ماه 1402 جهت ویرایش متقاضیان مرحله دوم باز خواهد شد. مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرد، متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه، ثبت‌نام و یا با گزینه عدم تخصیص مواجه شده‌اند، شهریور ماه فرصت دوباره دارند. در شهریور سامانه یکپارچه ترخیص خودرو باز خواهد شد و متقاضیان دوره دوم امکان ویرایش یا خرید مجدد خواهند داشت.

تعداد ثبت‌نام دوره اول ثبت نام فروش

در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از 936 هزار نفر بود که 780 هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، 32 هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و 124 هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بوده‌اند.

تعداد متقاضیان دوره دوم

مرحله دوم ثبت نام در 20 اردیبهشت ماه 1402 شروع شد. در این دوره بیش از 2 میلیون نفر متقاضیان وجود داشت. در دوره دوم طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، اجرا خواهد شد. البته در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند. اما به دلیل نداشتن ظرفیت تولید کافی توسط برخی از خودروسازان، به این دسته از متقاضیان خودرو تخصیص داده نشدند. طبق گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو به 97 درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و تنها 3 درصد باقیمانده‌اند.

بیشنر بخوانید: از پژو پارس جدید رونمایی شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو

وضعیت متقاضیانی با گزینه عدم تخصیص

تقدسی درباره وضعیت متقاضیانی که با گزینه عدم تخصیص رو به شده‌اند، افزود: همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفت، در شهریور امسال باز می‌شود. این متقاضیان می‌توانند در این مرحله از بین خودرو‌هایی که عرضه می‌شود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

ثبت‌نام مرحله سوم سامانه یکپارچه فروش خودرو

ثبت‌نام مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو پس از پایان تخصیص و ویرایش خودروها در ماه شهریور اعلام می‌شود. طبق زمان‌بندی خودروسازان، هر خودروی ثبت‌نامی به ترتیب به متقاضیان تحویل داده می‌شود و هیچ تعهدی برای تأخیر در تحویل خودرو وجود ندارد.

فروش لوازم یدکی خودرو به قیمت بازار تنها با یک کلیک!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو