علت استارت نخوردن
مقاله آموزشی

علت استارت نخوردن ماشین

استارت نخوردن ماشین یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از رانندگان با آن مواجه می‌شوند. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله مشکلات در سیستم اتصال باتری، سوخت ناکافی، مشکلات در سیستم اشعال و یا خرابی در قطعات موتوری رخ دهد. در این مقاله به بررسی علت استارت نخوردن ماشین و راهکارهای مختلف برای حل این مشکل خواهیم پرداخت.

علت استارت نخوردن ماشین پراید، پژو، سمند، رانا و…

لازم به ذکر است که روشن نشدن خودرو با استارت نخوردن آن متفاوت است و در ادامه به بیان مشکلات استارت نخوردن ماشین می پردازیم.

1.مشکل در باتری خودرو

باتری خودرو منبع جریان الکتریسته لازم برای عمل احتراق و استارت خوردن ماشین می باشد. هر گونه مشکل در باتری خودرو از جمله: تمام شدن باتری، خراب شدن باتری، خالی شدن باتری، خرابی سیم کشی و اتصالات باتری ماشین میتواند علت استارت نخوردن ماشین باشد.

  • برای حل این مشکل لازم است تا خودرو خود را به یک متخصص نشان دهید و به رفع مشکل باتری خودرو رسیدگی کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل ترکیدن باتری ماشین خودرو

علت استارت نخوردن

2.ایراد در سوئیچ ماشین

وجود هر گونه خرابی و آسیب در سوئیچ ماشین یکی دیگر از علت های استارت نخوردن ماشین است. سوئیچ برق مورد نیاز برای کار کردن سایر بخش های خودرو را از باتری به قطعات ماشین منتقل میکنه و هر گونه خرابی و آسیب در آن باعث استارت نخوردن ماشین می شود.

  • برای رفع این مشکل از سوئیچ یدک خود استفاده کنید و ماشین خود را در اولین فرصت به یک متخصص نشان دهید.

3.تمام شدن بنزین

سوخت یکی از اجزای مهم در احتراق اولیه و استارت خوردن ماشین است. در برخی موارد تمام شدن سوخت میتواند علت استارت نخوردن ماشین باشد.

  • برای حل این مشکل، تنها کافی است سوخت گیری مجدد را انجام دهید.

4.خرابی شمع ها

شمع های خودرو یکی از اجزای مهم در احتراق اولیه جهت استارت خوردن و روشن شدن ماشین هستند. در صورت هر گونه آسیب مانند رسوب گرفتن، اسیب فیزیکی و خراب شدن شمع ها، میتواند علت استارت نخوردن ماشین باشد.

  • برای رفع این مشکل تعویض شمع خودرو احتیاج است.

بیشتر بخوانید: علت خرابی شمع خودرو چیست؟

5.کثیفی فیلتر هوا

کثیفی و جرم گرفتن فیلتر هوا یکی دیگر از علت های استارت نخوردن ماشین است. برای احتراق و استارت خوردن نیازه به ورود مقداری هوا است که اگر فیلتر خودرو دچار کثیفی یا جرم باشد، در نتیجه هوای لازم به موتور نمی رسد و استارت نخوردن خودرو را رقم خواهد خورد.

  • برای حل این مشکل، به تعویض باید فیلترهوا اقدام نمایید.

6.قفل شدن فرمان خودرو

قفل شدن یا گیر کردن فرمان خودرو یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به استارت نخوردن ماشین می‌شود.

  • برای رفع این مشکل ابتدا سوئیچ را باز بگذارید و بعد فرمان را از پهلو به پهلو دیگر حرکت دهید تا قفل آن باز شود.

قفل شدن فرمان خودرو

7.خرابی تسمه تایم

خراب شدن تسمه تایم و به پایان رسیدن عمر این قطعه لاستیکی که در موتور ماشین وظیفه چرخاندن میل لنگ و میل بادامک را به عهده دارد، یکی از علت‌های استارت نخوردن ماشین است.

  • برای رفع این مشکل باید تسمه تایم خودرو توسط یک متخصص تعویض شود.

8.اختلال سیستم برق رسانی

در پوش سیستم برق رسانی اگر دچار هر مشکی اعم از اسیب فیزیکی، نفوذ رطوبت و… شود باعث ایجاد مشکل در سیستم توزیع برق و در نتیجه استارت نخوردن خودرو شود.

  • برای حل این مشکل جایگزینی و سرویس این بخش توصیه می شود.

9.خرابی دینام

دینام قطعه‌ای است که وظیفه شارژ باتری را به عهده دارد. اگر دینام به درستی باتری را شارژ نکند و اختلالی در عملکرد آن وجود داشته باشد در نتیجه منجر به استارت نخوردن می‌شود.

  • جهت رفع این مشکل تعویض دینام و شارژ مجدد باتری ماشین مورد نیاز است.

سخن پایانی

در این مقاله به برسی علت‌های استارت نخوردن ماشین پرداختیم. هر گونه مشکل در بخش های ذکر شده باعث استارت نخوردن خودرو می شوند و برای شناسایی مشکل و رفع آن توصیه می شود تا یک متخصص، خودروی شما را معاینه کند. فروشگاه لوازم یدکی وندایدک ارائه دهنده انواع برند لوازم یدکی یک خرید مطمئن و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. کافیست قبل از خرید با کارشناسان فروش ما به شماره 02133909235 و 09124176365 تماس حاصل فرمایید تا با اطمینان لوازم یدکی مطابق با خودروی خود را خریداری کنید. در صورت نبود قطعه مورد نظر در سایت، از طریق فرم درخواست قطعه یا تماس با کارشناسان فروش سفارش خود را ثبت نمایید تا در صورت موجودی انبار، محصول برای شما ارسال گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو