علائم خرابی وایر شمع
دانستنی های ماشین

با علائم خرابی وایر شمع آشنا شوید

موتور خودرو برای به حرکت در اوردن خودرو، از مجموعه ای قطعات استفاده می‌کند تا با راه اندازی احتراق اولیه و به دنبال آن سوختن سوخت، خودرو شما حرکت در می‌آید. احتراق اولیه نیازمند سوخت، هوا و انرژی الکتریکی می‌باشد. برای تامین این عناصر قطعات مشخصی در موتور خودرو وجود دارند. انرژی برق یکی از عناصر اولیه احتراق است که به شمع ها کمک می‌کند تا جرقه لازم برای سوخت هوا و بنزین را تامین کند. اما برای انتقال برق به شمع ها نیازمند وایر شمع هستیم. در ادامه به معرفی وایر شمع و عملکرد این قطعه و علائم خرابی وایر شمع می‌پردازیم.

وایر شمع خودرو چیست؟

وایر شمع خودرو قطعه‌ای برای انتقال جرقه الکتریکی از سیستم اشتعال به شمع مورد نظر می‌باشد. این وایرها به طور معمول با استفاده از موادی مانند سیم، پلاستیک، روکش لاستیکی و… ساخته می‌شوند. وایرهای شمع به صورت مجموعه ‌ای از سیم‌ها با روکش لاستیکی هستند که به شمع‌ها و سیستم اشتعال متصل می‌شوند. این قطعه باید مقاومت مناسبی در برابر حرارت و رطوبت داشته باشد.

وظیفه وایر شمع

همانطور که گفتیم وظیفه وایر شمع، انتقال جرقه الکتریکی از سیستم اشتعال به شمع است. جرقه الکتریکی که در شمع تولید می‌شود، برای ایجاد احتراق در مخلوط هوا و سوخت استفاده می‌گردد. بنابراین، عملکرد صحیح وایر شمع، بسیار مهم است و در صورت هر گونه خرابی و مشکل در این قطعه، عملکرد موتور خودرو تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

بهترین مارک وایر شمع

انواع وایر شمع خودرو

وایر شمع خودرو به دو نوع تقسیم می شود:پ

  • سیمی: وایرهای سیمی با استفاده از سیم‌های روکش دار ساخته می‌شوند. این نوع برای خودروهایی که در شرایط سخت و آب و هوای بسیار سرد استفاده می‌شوند، مناسب هستند
  • فلزی: وایرهای فلزی با استفاده از فلزات مانند فولاد، آلومینیوم یا مس ساخته می‌شوند. این مدل برای خودروهایی که در شرایط آب و هوای گرم و خشک استفاده می‌شوند، مناسب هستند.
بیشتر بخوانید: علائم خرابی رینگ و پیستون

علائم خرابی وایر شمع

برخی از علائم خرابی وایر شمع شامل موارد زیر است:

  1. افزایش مصرف سوخت
  2. کاهش قدرت موتور
  3. سوختن ناپایدار
  4. صدای خش خش
  5. لرزش موتور
  6. دشواری در روشن شدن موتور و حتی عدم روشن شدن موتور

در صورتی که این علائم در خودروی شما مشاهده شود، بهتر است وایرهای شمع را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.

قیمت وایر شمع

زمان تعویض وایر شمع

زمان تعویض وایر شمع بستگی به شرایط محیطی، میزان استفاده از خودرو و موارد مختلفی دارد. اما به طور کلی، توصیه می‌شود که وایرهای شمع در هر 30000 تا 50000 کیلومتر یا هر 2 تا 3 سال یکبار تعویض شوند. اما در صورتی که علائم خرابی وایر شمع مشاهده شود، باید بلافاصله تعویض شوند.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت جدید محصولات ایرانخودرو
بهترین مارک وایر شمع

انتخاب یک وایر شمع با کیفیت از یک برند خوب یکی دیگر از نکاتی است که در زمان خرید وایر شمع باید به آن توجه کنید. از جمله مارک‌های شناخته شد و قابل تضمینی که برای خرید وایر شمع توضیه می‌شود میتوان به برندهای: ان جی کی، بوش، دنسو، والئو اشاره کرد. شما میتوانید با توجه به مدل ماشین و مشخصات محصول قطعه مناسب خود را انتخاب کنید.

قیمت وایر شمع

قیمت وایر شمع با توجه به مارک و نوع خودرو متفاوت است. برای اطلاعات دقیق تر از قیمت میتوانید به فروشگاه های انلاین لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید. همچنین قبل از خرید میتوانید با کارشناسان فروش لوازم یدکی وندایدک تماس حاصل فرمایید تا از موجودی و قیمت بروز قطعه اگاه شوید و مطمئن باشید تا وایر شمع مناسب با مدل خودرو شما ارسال خواهد شد. وندایدک فروشگاه تخصصی لوازم یدکی خودرو با قیمت بازار ارائه دهنده انواع وایرشمع و شمع خودرو اصل و با کیفیت، یک خرید آنلاین مطمئن را برای شما.

خرید لوازم یدکی خودرو با یک کلیک!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو