شروع عصر خودروهای برقی
معرفی تازه ها

شروع عصر خودروهای برقی

شرکت فولکس واگن 193 میلیارد دلار بر روی خودرهای برقی و نرم افزار سرمایه گذاری خواهد کرد. خبری که به تازگی در صنعت خودروسازی اعلام شده و خبر از شروع عصر جدید خودروهای برقی می‌دهد!

شروع عصر خودروهای برقی

فولکس واگن در روز 14 مارس اعلام کرد که 193 میلیارد دلار برای نرم افزار، کارخانه های باتری سازی و… سرمایه گذاری می‌کند. هدف از این کار تبدیل هر 5 خودروی این کمپانی تا 2025 به خودروهای برقی است.

فولکس واگن کیست؟

فولکس واگن که یک سازنده وسایل نقلیه آلمانی در وولفسبورگ آلمان است. این شرکت در سال 1937 توسط جبه کارگری آلمان تاسیس شد. از جمله مهم‌ترین برند این کمپانی میتوان به گروه ولکس واگن اشاره کرد. بزرگترین بازار این شرکت در کشور چین می‌باشد.

اولیور بلوم، مدیر اجرایی فلوکس واگن اظهار کرد:

این خودروساز که پس از تویوتا دومین خودروساز بزرگ جهان است و بر گسترش حضور خودر در امریکایی شمالی مکانی که سال ها در آن با مشکلل رو به رو بوده و رقابتی شدن در چین، یکی از مهم ترین بازار های خود، تمرکز خواهد کرد!

بلوم یک طرح 10 ماده ای برای کمک به فولکس واگن جهت چرخش به سمت خودروهای برقی ارائه کرد. راهی که به طور جدی از زمانی که فناوری دیزل را پس از یک رسوایی تقلب آلایندگی در سال 2015 کنار گذاشت، شروع شد. در این طرح دو سوم مبلغ 193 میلیارد دلار به تولید سلول‌های باتری، توسعه نرم‌افزار و تقویت زنجیره تامین مواد خام حیاتی اختصاص خواهد یافت.

مطالعه بیشتر: علت استارت نخوردن ماشین چیست؟

سال 2023 سال تعیین کننده!

آقای بلوم در طی یک مصاحبه به خبرنگاران گفت: برای من، مهم است که ما یک جهت گیری روشن برای اینکه به کجا می‌رویم داشته باشیم. وی افزود که سال 2023 “سال تعیین کننده” برای شرکت خواهد بود. این اولین بار که او به عنوان مدیر اجرایی نقش دارد. او در سپتامبر از هربرت دیس، که به شدت فولکس واگن را به استقبال خودروهای برقی سوق داد، اما پس از تنها چهار سال به دلیل اختلاف نظر با هیئت مدیره شرکت، مجبور به ترک کار شد.

همچنین آقای بلوم امیدوار است که بخشی از درآمدهای حاصل از عرضه اولیه پورشه در سال 2022، جایی که او مدیر اجرایی آن نیز هست، برای تقویت استراتژی الکتریکی فولکس واگن استفاده شود. درآمد این فهرست 43 میلیارد یورو بود. فولکس واگن در سال 2022 سود خالص 15.8 میلیارد یورویی را گزارش کرد که افزایش 2.6 درصدی نسبت به سال قبل را نشان داد. زیرا زنجیره های تامین مختل شده توسط همه گیری ویروس کرونا شروع به عادی شدن کردند.

عصر خودروهای برقی

فعالیت فولکس واگن در اروپا

حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته باعث افزایش قیمت انرژی و تورم بالا به ویژه در آلمان شد. به گفته فولکس واگن، رسیدگی به این چالش ها، در حالی که تقاضا برای وسایل نقلیه موتور احتراقی را متعادل می‌کند. چون کمپانی به سمت تولید خودروهای برقی می‌رود و تمرکز اصلی در اروپا خواهد بود.

آرنو آنتلیتز، مدیر ارشد مالی وعملیاتی فولکس واگن در رویداد رسانه ای روز 14 مارس اظهار کرد: ما باید خود را به یک گروه خدمات فناوری تبدیل کنیم. ما باید بر روی پلتفرم‌هایمان مانند سخت‌افزار برای وسایل نقلیه الکتریکی با باتری، پشته نرم‌افزاری یکپارچه، باتری‌ها و رانندگی خودکار تمرکز کنیم. در مدت کوتاهی، فولکس واگن به تولید خودروهای موتور احتراقی ادامه خواهد داد که سودی را ایجاد می‌کند که این شرکت باید برای انتقال به خودروهای برقی بپردازد. در سال 2022، فولکس واگن 8.2 میلیون خودرو و کامیون فروخت.

مطالعه بیشتر: ورود خودروهای جدید به بازار ایران

فعالیت‌ فولکس واگن در آسیا

علی‌رغم درخواست دولت آلمان از شرکت‌ها برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌های خود در آسیا، فولکس واگن به سرمایه ‌گذاری در این کشور در مشارکت با شرکت‌های محلی ادامه می‌دهد. فولکس واگن پیشرو در تولید خودروهای موتور احتراقی در چین است، اما در بازار رو به رشد خودروهای برقی، جایگاه خود را نسبت به خودروسازان داخلی از دست داده است. سال گذشته، فولکس واگن استراتژی “در چین برای چین” را معرفی کرد که قصد دارد آن را گسترش دهد. توسعه فناوری و نرم‌افزار مخصوص مصرف‌ کنندگان مانند کارائوکه داخل خودراز جمله این اقدامات است.

فعالیت فولکس واگن در امریکا

مشکلات این خودروساز در آمریکای شمالی تا حدودی متفاوت است. پس از سال‌ ها تلاش برای تبدیل شدن به یک برند بزرگ ‌تر در ایالات متحده، این کشور بسیار عقب ‌تر از خودروسازان آمریکایی مانند جنرال موتورز و فورد موتور و شرکت‌های آسیایی مانند تویوتا و هیوندای باقی می‌ماند. 13 مارس، فولکس واگن اعلام کرد که یک سایت در انتاریو را برای کارخانه باتری جدید انتخاب کرده است. اوایل ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که کارخانه ای را در کارولینای جنوبی برای ساخت وانت و خودروهای S.U.V. راه اندازی می‌کند.

خرید کنید: خرید عمده لوازم یدکی خودرو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو