معرفی رنو اسپس
معرفی تازه ها

از ششمین نسل رنو اسپس رونمایی شد

ششمین نسل رنو اسپس به عنوان یک خودرو خانوادگی دستخوش تغییرات همه جانبه‌ای شده و در نسخه جدید خود به یک مینی ون شاسی بلند با سه ردیف صندلی تبدیل شده است.

ششمین نسل رنو اسپس

خودروهای اسپس یک نماد واقعی در بین مینی ها هستند. از سال 1984 این دسته خودرو وسیله حمل نقل خانواده های اروپایی بوده اند. در سال 2002 نسل چهارم این مدل توسط شرکت خودروسازی رنو توسعه و ساخته شد. اسپس IV یک عمر 13 ساله داشته و در سال 2015 با مدل نهایی شبیه به کراس اوور جایگزین شد. اکنون وارد ششمین نسل خود شده است که تمام نشانه های مینی ون بودن از آن حذف شده است!

خودرو اسپس 2024  هفت سرنشینه!

خودرو اسپس در اصل یک نسخه شاسی بلند از کراس اوور مدل آسترال با تغییرات جزئی در طراحی است. این خودرو 7 سرنشینه دارای سه ردیف صندلی می‌باشد. در حالی که خودروها تماییل به افزایش اندازه و وزن داردن، نسل جدید اسپس در این روند رو به کاهش بوده است. قد این خودرو حدود 14 سانتی متر کوتاه تر و 215 کیلوگرم سبک تر از مینی ونی است که جایگزین آن شده است.

رنو اسپس

خرید لوازم یدکی خودر به قیمت بازار! همین حالا کلیک کن

نمای ظاهری اسپس 2024

در طراحی نمای ظاهری اسپس 2024 جلوی پنجره کشیده با خطوط عمودی در نزدیکی چراغ اصلی قرار دارد. لوگوی بزرگ و جدید رنو در قسمت مرکز خودنمایی می‌کند. سپر جلویی بصورت رادیکالی طراحی شده است. طراحی C شکل نمای جلویی در قسمت پشتی هم وجود دارد.

نمای جانبی خودرو کاملا با مدل مینی ‌ون متفاوت است و یک شاسی ‌بلند بزرگ را به تصویر می کشد. از نظر ابعادی کمی بزرگتر از رنو کولئوس می‌باشد. برای اینکه کابین جادارتر باشد، مشتریان می‌توانند سقف شیشه‌ای بزرگی با ابعاد 1.33 در 0.84 متر را انتخاب کنند. اندازه چرخ بسته به سطح تریم، 19 یا 20 اینچ است.

امکانات جذاب اسپس 2024

دو نمایشگر افقی و عمودی در کنار هم قرار گرفته و سبک خاص طراحی دریچه‌ های تهویه هوا و همچنین طراحی جذاب فرمان دی شکل، همگی از جذابیت‌ های کابین این خودرو هستند. همچنین یک پد شارژ بی‌‌سیم و یک جفت سوکت 12 ولت، دو پورت USB-C برای هر ردیف از صندلی ها وجود دارد. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار و ۱۲ اینچی اطلاعات-سرگرمی، نمایشگر ۹.۳ اینچی هدآپ و شارژر وایرلس و… از جمله امکانات دیگر این خودرو می‌باشند.

امکانات جذاب رنو اسپس

مشخصات فنی اسپس 2024

این خودرو همانند مدل آسترال جدید با موتور دیزلی در دسترس نیست. در عوض، شاسی ‌بلند سایز متوسط را با موتور 1.3 لیتری بنزینی توربو شارژ به‌ عنوان یک هیبریدی کامل با یک جفت موتور الکتریکی موجود است. واحد سه سیلندر برای 131 اسب بخار قدرت و 151 پوند فوت گشتاور را دارد، در حالی که موتور الکتریکی اصلی دارای قدرت 68 اسب بخار و 151 پوند فوت. موتور الکترونیکی دوم به عنوان ژنراتور استارت با 25 اسب بخار و 37 پوند فوت کار می‌کند. شرکت سازنده رنو اعلام کرده که راننده به 199 اسب بخار قدرت دسترسی دارد.

مطالعه بیشتر: شروع عصر جدید خودروهای برقی

کاهش مصرف سوخت یک ویژگی مهم اسپس

این برند فرانسوی ادعا کرده که با استفاده از پیشرانه هیبریدی، مصرف سوخت را تا 40 درصد کاهش داده و به 4.7 لیتر در 100 کیلومتر رسانده است. میزان انتشار گاز دی‌ اکسید کربن معادل 105 گرم در کیلومتر است. از آنجایی که کارایی در اولویت قرار گرفته است و مردم به دنبال عملکرد در یک مینی ون نیستند، هیچ رکورد دور نوربرگ رینگ را با اسپس جدید از بین نخواهید برد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 8.8 ثانیه انجام می دهد و به سرعت 109 مایل در ساعت (175 کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

رنو اسپس 7 سرنشینه

فروشگاه لوازم یدکی خودرو وندا یدک

قابلیت جالب چرخ های عقب اسپس

چرخ های عقب تا ۵ درجه در جهت مخالف چرخ های جلو، با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت قابلیت فرمان‌ پذیری دارند. در سرعت‌های بالاتر، چرخ‌های عقب تا یک درجه در همان جهت چرخ‌های جلو برای بهبود پایداری هدایت می‌شوند.

سفارش اسپس جدید

رنو سفارشات اسپیس جدید را در بهار امسال آغاز خواهد کرد. این تنها نام مینی ون نیست که به یک شاسی بلند تبدیل می شود زیرا در سال 2024 به عنوان یک خودروی برقی ارائه خواهد شد.

منبع:شرکت خودرو سازی رنو

رنو اسپس جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو