حذف شرط پلاک فعال
اخبار بروز

حذف شرط پلاک فعال برای خرید خودرو برداشته شد!

حذف شرط پلاک فعال

امروز شورای رقابت از حذف شرط پلاک فعال برای گروه از متقاضیان خبر داد. طبق شرایط اولیه برای ثبت نام خودرو، امکان شرکت در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی برای برخی از گروه ها وجود نداشت. این گروه‌ها شامل:

  • امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی
  • متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند

با این حال امروز شورای رقابت دستور العمل خودرویی را اصلاح نمونده و طبق اصلاحیه کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد، طبق اصلاحیه جدید از ممنوعیت فوق مستثنی شدند. شرط پلاک فعال برای خرید خودرو این گروه افراد حذف شد.

اصلاحیه شرط بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل خودرویی شورا

تبصره الحاقی به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، توسط رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به وزارت صمت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شد.
تبصره ابلاغی بر اساس رأی شماره ۱۲۷/۰۲/ه ت هیأت تجدید نظر شورای رقابت، به شرح زیر است:
“کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند”

اخبار: نحوه ثبت نام خودرو در دو طرح با یک حساب وکالتی

حذف شرط پلاک فعال در ثبت نام سامانه یکپارچه

لازم به ذکر است که هیأت تجدید نظر همچنین در جلسه ۲۵۸ خود اعتراض خودروسازان را نسبت به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ مردود اعلام کرده بود.

حذف شرط در رهن بودن یکساله سند خودرو

همچنین شرط در رهن بودن سند خودرو برای مدت یکسال نیز از شرایط ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرهای داخلی حذف شده است. مدیر روابط عمومی شورای رقابت در مورد این تصمیم افزود: شرط در رهن بودن سند خودرو به مدت یکسال در نهایت موجب افزایش عرضه ثانویه در بازار و کنترل داد و ستد غیرقانونی این کالا می‌شود. با حذف شرط رهن گرفتن سند خودرو معاملات شفاف خواهند شد و این موضوع به افزایش عرضه کمک می‌کند.

خرید لوازم یدکی خودرو با یک کلیک!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو