انواع کاسه نمد خودرو
مقاله آموزشی

انواع کاسه نمد خودرو

معرفی انواع کاسه نمد خودرو

نفوذ هر گونه اب، روغن و مایعات به داخل سیلندر و بخش هایی که با این مواد کاری ندارند، میتواند موجب استهلاک و خرابی قطعات موتور خودرو شود. از این رو اب بندی قطعات ماشین یکی از مهم ترین بحث های سیستم فنی خودرو می‌باشد. برای اب بندی از قطعات مختلفی در خودرو نقش دارن که یکی از آن کاسه نمد است. در این مقاله به کاسه نمد چیست؟ انواع کاسه نمد خودرو و برسی عمر مفید آن می‌پردازیم.

کاسه نمد چیست؟

کاسه نمد قطعه‌ای است که در سیستم‌های هیدرولیکی مانند پمپ، پیستون و… قرار دارد. کاسه نمد در ظاهر شبیه یک حلقه فلزی است. این قطعه از 2 بخش تشکیل شده. بخش اول که از جنس پلاستیک سنتزی یا طبیعی و در داخل قرار دارد. بخش دوم که از جنس فلز است و بخش خارجی این قطعه می‌باشد. کاسه نمد با اعمال فشار مناسب روغن را به خود جذب می‌کند و مانع روغ ریزی می‌شود. بطور کلی در هر ماشینی که حرکت چرخشی وجود داشته باشد، برای جلوگیری از نشت روغن از کاسه نمد استفاده می‌گردد.

خرید لوازم یدکی خودرو با یک کلیک!

انواع کاسه نمد خودرو

1.کاسه نمد پلوس

قطعه پلوس انتقال دهنده اصلی نیرو به چرخ ها است. کاسه نمد پلوس از جنس پلاستیک می‌باشد و در محل اتصال پلوس با دیفرانسیل و جعبه دنده قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی این کاسه نمد جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل پلوس می‌باشد. همچنین باعث می‌شود تا پلوس با جعبه دنده در راستایی مناسب قرار بگیرد

کاسه نمد پلوس چیست

2.کاسه نمد گیربکس

گیربکس ساختمانی چرخ دنده‌ای دارد که برای حرکت چرخ دنده‌ها مقداری روغن لازم است. اما هر کجا که روغن باشد امکان نشت آن به سایر بخش ها هم ممکن است. از این رو در محل ورودی و خروجی جعبه دنده به منظور جلوگیری از نشست روغن و محافظ در برابر گرد و غبار از کاسه نمد گیربکس استفاده می‌شود.

3.کاسه نمد میل سوپاپ

محل قرار گیری کاسه نمد میل سوپاپ در سیلندرها و ابتدای میل سوپاپ می‌باشد. وظیفه این کاسه نمد جلوگیری از نشت روغن به روی سیلندر و تسمه تایم است تا از صدمه دیدن موتور خودرو پیشگیری نماید.

4.کاسه نمد میل لنگ

کاسه نمد میل لنگ همانطور که از اسمش پیداست در دو سر میل لنگ قرار می‌گیرد. این قطعه همانند سایر کاسه نمدها وظیفه جلوگیری از نشت روغن را به عهده دارد.

خرید انواع کاسه نمد خودرو به قیمت بازار!

عمر کاسه نمد چقدر است؟

هر قطعه خودرو دارای عمر مفیدی است که پس از گذراندن آن زمان و با توجه به نحوه استفاده و شرایط خودرو، کاسه نمد احتیاج به تعویض دارد. از جمله عواملی که بر روی سلامت کاسه نمد موثر هستند میتوان به دما و فشار و محل قرارگیری کاسه نمد اشاره کرد. تغییرات دمایی قطعات  خودرو یک عامل موثر در طول عمر کاسه می‌باشد. همچنین فشار که به قطعه وارد می‌شود و محل قرار گیری کاسه نمد که بطور صحیح در جای خود قرار گرفته یا خیر، در سلامت و طول عمر این قطعه تاثیر گذار است.

 

انواع کاسه نمد

چه زمانی باید کاسه نمد را تعویض کنیم؟

زمانی که هر گونه علائم خرابی کاسه نمد شامل: پر سر و صدا شدن دیفرانسیل یا کمبود روغن در این قطعه، روغن ریزی موتور و نشت روغن بین چرخ دنده ها، مسدود شدن سوپاپ های هوا گیربکس را مشاهده کردید بهتر است به یک متخصص برای تعویض و چک شدن کاسه نمد مراجعه کنید.

خرید کاسه نمد خودرو

در اینجا به معرفی انواع کاسه نمد خودرو پرداختیم. شما میتوانید جهت خرید کاسه نمد اصل با قیمت مناسب از طریق فروشگاه وندایدک دیدن فرمایید. وندایدک ارائه دهنده انواع کاسه نمد خودرو با برندهای اصل و با کیفیت تلاش خود را می‌کند تا در سریع ترین فرصت ممکن قطعه مورد نظر شما را ارسال نماید. در صورت نبود قطعه مورد نظر در سایت میتوانید از طریق بخش سفارش قطعه یا تماس با ما اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو