افزایش قیمت لاستیک
اخبار بروز

افزایش قیمت لاستیک!

افزایش قیمت لاستیک زمستان 1401

این روزهای یکی از اخبار داغ بازار ماشین در بین مردم خبر افزایش قیمت لاستیک و نایاب شدن لاستیک در بازار است. اما این موضوع از چه زمانی آغاز شد؟

طبق گزارشات از ماه گذشته ثبت نام لاستیک خودرو به قیمت مصوب دولتی توسط رسانه ملی اعلام شد. در این خبر نامی از شرکت‌های تایر سازی داخلی که شامل ایران تایر، بارز، کویر تایر اعلام شده. گاهی برخی از شرکت‌های تولید کننده برای خرید مقرون به صرفه مشتریان اقدام به عرضه محصولات خود به تعرفه دولتی می‌کنند. اما در این روزها که به علت نوسان بازار ارز و افزایش دلار، بازار خودرو و لوازم یدکی ماشین با افزایش قیمت سرسام آوری رو به رو شده است، آیا طرح ارائه لاستیک ماشین به قیمت دولتی اجرا می‌شود؟

ثبت نام لاستیک به قیمت دولتی

پس از اعلام خبر در 26 بهمن ماه 1401 توسط رسانه ملی، شروع فروش لاستیک توسط شرکت های کویرتایر، ایران تایر و بارز اعلام شد. برخی از شرکت ها مانند کویرتایر 7 روز زمان برای بررسی و تایید مدارک در نظر گرفتن که پس از تایید طی 24 ساعت آینده امکان خرید و دریافت حواله برای متقاضی وجود داشته باشد و برخی دیگر فروش خود را بصورت آنلاین از طریق سایت اعلام کردندن هر چند که به گزارش شهروندان پس از این خبر و شروع فروش هیچ گونه امکان خرید و موجودی لاستیک در سایت ها وجود نداشت!

مطالعه بیشتر: سایش اج تایر به چه معناست؟

افزایش قیمت لاستیک

علت افزایش و نایاب شدن لاستیک خودرو چیست؟

در این بین که مردم با قیمت 2 برابر شده لاستیک و نایاب شدن لاستیک خودرو رو به رو شده‌اند خبر از قاچاق لاستیک به خارج از مرز به میان آمده و یکی از علت های کمبود تایر در سمت عرضه اعلام شده است.

در پاسخ به این مشکل مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در خصوص کمبود عرضه تایر در بازار اظهار داشت: تولید و توزیع تایر در کشور کماکان طبق روال گذشته ادامه دارد. اما عده‌ای به علت تفاوت شدید نرخ ارز نیمایی و آزاد، تایرهای دولتی موجود در بازار را جمع‌آوری کرده و به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند. انجمن صنعت تایر ایران چندین بار درخواست داشته است که انحصار صادرات تایر فقط در اختیار تولیدکنندگان داخلی باشد و کسی غیر از تولیدکنندگان نتواند تایر صادر کند. زیرا این موضوع به دلیل خرید ریالی و فروش آن با دلار باعث اختلال در بازار داخلی خواهد شد. اما تاکنون درخواست‌های انجمن صنعت تایر در خصوص انحصار صادرات تایر مورد موافقت قرار نگرفته است. وی همچنین علت افزایش ناگهانی قیمت لاستیک را کاهش روز به‌ روز ارزش ریال و افزایش قیمت مواد اولیه تولید تایر اعلام داشت.

مطالعه بیشتر: آموزش تعویض لاستیک خودرو

سخن پایانی

در بازار این روزها به دلیل نوسانات ارز مردم با افزایش قیمت دو الی سه برابری محصولات لوازم یدکی خودرو رو به رو شده اند که امیدواریم دولت به منظور حمایت و کنترل بازار تمهیداتی را برای صنایع مختلف در نظر بگیرد. همچنین فروشگاه لوازم یدکی وندایدک تلاش خود را دارد تا محصولات لوازم یدکی خودرو را به قیمت منصفانه به متقاضیان ارائه دهد. جهت خرید انلاین و استعلام موجودی میتوانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید و یا با شماره 02133909235 و 09124176365 تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو