افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای در راه است!
اخبار بروز

افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای در راه است!

وزیر صمت برای تعیین قیمت‌های جدید خودروها، با حضور در شورای رقابت مشورت کرد. عباس علی‌آبادی، که قرار بود پیشتر به شورا برود، دوشنبه این هفته جلسه‌ای داشت تا در مورد قیمت‌گذاری خودروهای داخلی با اعضا گفتگو کند. افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای در راه است!

فرمول افزایش قیمت خودرو کارخانه‌ای

شورای رقابت وظیفه تعیین قیمت خودروهای داخلی را به وزارت صمت و سازمان حمایت واگذار کرد. این سازمان باید قیمت‌ها را مطابق دستورالعمل شورای رقابت محاسبه و تایید کند. شورای رقابت نقش نظارتی دارد تا از رعایت دستورالعمل اطمینان حاصل شود. همچنین، توافقی برای اجرای فرمول قیمت‌گذاری واقع‌بینانه‌تر صورت گرفته است. این فرمول از طریق قیمت تمام‌شده خودرو برای فروش باید از جمع هزینه‌های تولید به علاوه سود، به دست بیاید.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت روز خودرو

هر چند خودروسازان ادعا دارند که سیاستگذاران قبلاً هزینه‌های واقعی تولید را در فرمول قیمت‌گذاری لحاظ نمی‌کردند. اکنون تصمیم بر این است که هزینه تولید واقعی به همراه ۲.۵ درصد سود برای تعیین قیمت خام فروش خودروها استفاده شود.

افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای

اگر مدل جدید قیمت‌گذاری اجرا شود، قیمت کارخانه‌ای خودروها به دلیل عدم لحاظ هزینه‌های واقعی تولید در گذشته، جهش قیمت چشم گیری خواهد داشت. قیمت‌گذار با بررسی صورت‌های مالی خودروسازان، هزینه‌های تولید و سود ۲.۵ درصدی را محاسبه و قیمت نهایی را با احتساب هزینه‌های جانبی تعیین می‌کند.

در پایان…

وزارت صمت در حال مشورت با شورای رقابت است تا قیمت‌های جدید خودروهای داخلی را با در نظر گرفتن چالش‌های اجتماعی و مالی تعیین کند. خودروسازان که در سال گذشته زیان دیده و با مشکلات مالی مواجه بوده‌اند، نتوانسته‌اند به اهداف تولیدی خود برسند. سیاستگذار برای امسال رشد تولید ۱۵ درصدی را هدف گذاشته است. اگر قیمت‌ها اصلاح نشوند، این هدف محقق نخواهد شد. خودروسازان منتظر اعلام قیمت‌های جدید هستند تا زیان کمتری داشته باشند و وزارت صمت نیز منتظر فرصت مناسبی برای اجرای فرمول قیمت‌گذاری جدید است.

خرید لوازم یدکی خودرو

فروشگاه وندایدک ارائه دهنده انواع لوازم یدکی اصل خودرو یک خرید مطمئن و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه وندایدک یا تماس با کارشناسان فروش ما به شماره 02133909235 و 09124176365 سفارشی مطمئن از لوازم یدکی خودرو خود را ثبت نمایید. در صورت نبود قطعه مورد نظر در سایت، از طریق فرم درخواست قطعه یا تماس با کارشناسان فروش سفارش خود را پیگیری کنید تا در صورت موجودی انبار، محصول در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو