خرابی رینگ پیستون موتور
مقاله آموزشی

5 علائم خرابی رینگ پیستون که هرگز نباید نادیده بگیرید!

علائم خرابی رینگ پیستون

علائم خرابی رینگ پیستون از نظر شدت مشابه علائم داغ شدن بیش از حد موتور است. این علائم قابل توجه هستند و قبل از اینکه به طور دائم به موتور شما آسیب بزنند به راحتی برطرف می‌شوند. ضروری است که بدانید چرا موتور ماشین شما بیش از حد گرم یا می‌لرزد تا بتوانید مشکل را حل کنید. امروز در اینجا به معرفی رینگ پیستون و علائم خرابی آن می‌پردازیم.

رینگ پیستون موتور چیست؟

رینگ‌ها قطعات کوچک هستند که در اعماق موتور قرار دارند. این قطعات به پیستون متصل و سیلندر احتراق را تحت فشار قرار می‌دهند. سیلندر احتراق جایی است که هوا و سوخت مخلوط و مشتعل می‌شوند. میل لنگ با انفجار حاصل می‌چرخد. چرخیدن میل لنگ باعث می‌شود تا سیلندرها بیشتر از مخلوط سوخت و هوا پر شده و آن را مشتعل کند. این حرکت نیروی لازم را برای حرکت موتور ایجاد می‌کند.

عملکرد رینگ پیستون

رینگ پیستون در کل فرآیندی که در بالا تعریف کرده‌ایم، یکپارچه هستند. بدون مهر و موم محکم، سیلندر نمی‌تواند تحت فشار قرار گیرد و موتور کارایی خود را از دست می‌دهد. فرسودگی یا استفاده نادرست موتور به مرور زمان به رینگ های پیستون آسیب زیادی وارد می‌کند.

رینگ پیستون

علائم خرابی رینگ پیستون

1. تغییر رنگ دود یا اگزوز بیش از حد

-این علامت به راحتی قابل تشخیص است. وقتی وسیله نقلیه خود را روشن می‌کنید، موتور شما به طور طبیعی اگزوز را خارج می‌نماید و همیشه این دود باید سفید کمرنگ باشد. رینگ های پیستون خراب باعث تغییر یا تیره شدن رنگ دود به طور چشمگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی پیستون!

-هنگامی که رینگ پیستون از کار می‌افتد یا بیش از حد فرسوده می‌شود که آب‌بند ایجاد نمی‌کند، اگزوز به رنگ خاکستری تیره یا آبی تبدیل می‌شود. همچنین ممکن است دود بوی روغن سوخته بدهد.

علت این مشکل چیست؟

-با از کار افتادن رینگ پیستون، مهر و موم‌ها در اطراف پیستون که در آن احتراق اتفاق می‌افتد شکسته می‌شود و مانع بین مخلوط سوخت و هوا و روغن از بین می‌رود. روغن موتور به درون پیستون نفوذ می کند و ترکیب دقیق سوخت و هوا را بر هم می‌زند.

-در نتیجه هنگامی که شمع مخلوط سوخت را مشتعل می‌کند، روغن هم با سوخت و هوا مشتعل می‌شود و باعث سوختگی کثیف می‌گردد. در نتیجه سوختگی کثیف باعث ایجاد بوی بد و تغییر رنگ دود می‌شود.

2.نشت روغن یا مصرف زیاد روغن

-مصرف مقداری از روغن در موتورها طبیعی است، خصوصا در زمانی که روغن نیاز به تعویض داشته باشد.

-اغلب، موتورها هنگامی که روغن کثیف یا بیش از حد کار می‌کنند شروع به سوزاندن می کنند. با این حال، هیچ روغنی نباید در طول 3000 تا 5000 مایل استاندارد بین زمان تعویض روغن بسوزد.

بیشتر بخوانید: واترپمپ چیست و چه کارایی دارد؟

-هنگامی که سطح سوخت روغن خود را بررسی می‌کنید و قبل از زمان برنامه ریزی شده، مشاهده نمایید که میزان مصرف روغن بیش از حد بوده، نشانه آن است که موتور شما بیش از حد روغن می‌سوزد یا روغن در جایی نشت می‌کند و این میتواند یکی از علائم خرابی پیستون باشد.

تعویض رینگ پیستون

دلیل این مشکل چیست؟

-حلقه‌های پیستون فرسوده باعث خروج روغن از محفظه موتور و مخلوط شدن با سوخت می‌شود. این شکاف باعث آزاد شدن روغن از موتور می‌گردد که معمولاً داخل آن می‌ماند. اگر روی زمینی که خودرویتان پارک شده بود، متوجه ریزش روغن شدید، برای برسی سلامت رینگ پیستون خود به یک متخصص مراجعه کنید.

3.کاهش عملکرد موتور

-عملکرد ضعیف موتور احتمالاً بدترین علائم خرابی رینگ پیستون است. کاهش عملکرد موتور به راحتی قابل مشاهده است زیرا وسیله نقلیه شما آنطور که باید کار نمی‌کند. گاهی دچار لرزش می شود یا از کار می‌افتد.

4.شتاب کم

-از نظر فنی، این علامت بخشی از کاهش عملکرد موتور است. با این حال، موتور اغلب قبل از اینکه شروع به لرزیدن یا لکنت کند، شتاب خود را از دست می دهد. با از دست دادن شتاب، ممکن است در شتاب گیری نرم و سریع ماشین در سرعت های بالاتر با مشکل مواجه شوید.

خرید انواع رینگ پیستون موتور

-همچنین، وسیله نقلیه ای با شتاب ضعیف برای بالا کشیدن خود از سر بالایی ها مشکل دارد.

راه حل رفع این مشکل چیست؟

خوشبختانه این مشکل در درازمدت آسیب نمی‌زند و راه حل آسانی دارد. با تعویض رینگ‌های پیستون، سرعت شتاب استاندارد به سرعت باز می‌گردد.

5.روغن در منیفولد ورودی

-داخل محفظه موتور وسیله نقلیه شما یک فیلتر کوچک وجود دارد که در آن ورودی هوا را به داخل می‌کشد. این هوا با سوخت موجود در سیلندر احتراق مخلوط می‌شود و تا حدی مسئول چرخش است.

کلیک کنید: خرید لوازم یدکی خودرو

-هنگامی که احتراق در اطراف حلقه‌های پیستون خراب شده، اتفاق می‌افتد، گاهی اوقات روغن را به منیفولد ورودی باز می‌گرداند و باعث ایجاد با یک لایه روغنی در ورودی یا قطرات روغن روی فیلتر هوا می‌شود.

خرید رینگ پیستون

تعویض رینگ پیستون

تا به اینجا علائم خرابی رینگ پیستون را بیان کردیم و اکنون شما می‌توانید آنها را نیز تشخیص دهید. با این حال، تشخیص فقط اولین قدم است. برای رفع این مشکل بهتر از به یک متخصص مراجعه نمایید و اقدام به تعویض و خرید رینگ پیستون فرسوده خود کنید.

خرید رینگ پیستون خودرو

جهت خرید رینگ پیستون اصل با قیمت مناسب بازار میتوانید از فروشگاه وندایدک دیدن فرمایید. وندایدک ارائه دهنده انواع رینگ پیستون خودرو با برندهای اصل و با کیفیت تلاش خود را می کند تا در سریع ترین فرصت ممکن قطعه مورد نظر شما را ارسال نماید. در صورت نبود قطعه مورد نظر در سایت میتوانید از طریق بخش سفارش قطعه یا تماس با ما اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدسته بندی هاحساب من
جستجو